آموزشگاه موسیقی سرنا

با مدیریت سید مصطفی موسوی

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

هزینه آموزش سه تار در کرج

کلاس تار در کرج

آموزش موسیقی مانند هر مهارت دیگری هزینه مالی و زمانی دارد. این روزها انواع روش های آموزشی با قیمت های گوناگون وجود دارند که گاهی حتی انتخاب را برای هنرجو سخت می کنند. آموزش سه تار در کرج با توجه به بسیاری از فاکتورها که مربوط به هنرجو و استاد می شود، قیمت گذاری می شود. شما بینندگان عزیز برای شرکت در کلاس های آموزش سه تار ارزان میتوانید با شماره های آموزشگاه موسیقی سرنا تماس حاصل فرمایید

 

آموزش سه تار در کرج

 

آموزش تخصصی سه تار ارزان

بسیاری از بزرگسالان علاقه دارند تا نواختن سازی را فرابگیرند، اما نمی دانند باید از کجا شروع کنند. قبل از این که بخواهید نواختن سازی را فرابگیرید، باید آن ساز را انتخاب کنید! خبر خوش آن که یک بزرگسال راحتتر می تواند سازی متناسب با خود را برای شروع نوازندگی انتخاب کند زیرا علایق و سلیقه خود را بهتر می شناسد و دسترسی بیشتری به سازهای موجود دارد. 

مطالب مرتبط: آموزش تار در کرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آموزشگاه موسیقی سرنا

هزینه آموزش پیانو

نحوه انتخاب پیانو یا کیبورد

شروع یادگیری پیانو را می‌توان شروع دوره جدیدی از زندگی دانست. البته نکته جالب اینجاست که در این دوره جدید، نیاز به همراهی یک ساز خواهید داشت تا تمرین‌های روزانه خود را با آن انجام دهید. با جستجوی کوتاه خواهید دید که اصطلاحات و موارد بسیاری وجود دارند که شما را برای خرید ساز، دچار سردرگمی می‌کنند. زمانی که قصد خرید پیانو یا کیبورد داشته باشید، سه انتخاب پیش روی شما خواهد بود:

 

آموزش پیانو در کرج

 

کیبورد (ارگ) دیجیتال: ارزان‌ترین و ساده‌ترین ساز برای یادگیری پیانو است. صدای ساز و حس نوازندگی فاصله بسیاری با پیانو آکوستیک دارد اما برای شروع آموزش پیانو گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید.
پیانو دیجیتال: این نوع ساز، قیمت بیشتر و اندازه بزرگتری نسبت به کیبورد دارد اما صدا و حس نوازندگی آن به پیانو آکوستیک بسیار نزدیک است. درصورتیکه فضا و بودجه لازم وجود داشته باشد، جایگزین مناسبی برای یک پیانو آکوستیک به شمار می‌آید.
پیانو آکوستیک: بهترین گزینه برای نوازندگی پیانو است اما قیمت بسیار بالا و اندازه بزرگ آن ممکن است محدودیت‌هایی بوجود بیاورد.

کیبورد دیجیتال

کیبورد دیجیتال، ساده‌ترین انتخاب که برای شروع آموزش پیانو و وسیله‌ای کوچک شامل چند کلید است. به همین دلیل، سازی قابل حمل و ارزان به شمار می‌آید. این ساز از یک یا چند بلندگوی داخلی با صدای قابل تنظیم تشکیل شده که در برخی موارد دارای خروجی برای هدفون است.

 

کلاس پیانو در کرج

 

کیبورد دیجیتال نیازی به هزینه‌های نگهداری ندارد و در هر زمان می‌توان از آن برای نواختن و شبیه‌سازی سازهای مختلف (حتی سازهای زهی) نیز استفاده کرد. کیفیت صدا در کیبورد دیجیتال بسته به قیمت و سال ساخت متفاوت است. کیبوردهای امروزی، صدای مناسبی دارند اما انواع قدیمی‌تر آن‌ها صداهایی با کیفیت پایین تولید می‌کنند. تجربه نواختن کیبورد بسته به ۲ عامل می‌تواند بسیار خسته‌کننده یا جذاب باشد. این ۲ عامل عبارتند از:

تعداد کلیدها
اکشن کلیدها
تعداد کلیدها
یک کیبورد با اندازه کامل، شامل ۸۸ کلید با ۷ اکتاو و ۳ نت (۷ اکتاو به همراه ۳ نت اضافه) است. اگر می‌خواهید تجربه‌ نواختنی بسیار نزدیک به پیانو داشته باشید، این کیبورد برای شروع آموزش پیانو بسیار مناسب است. در غیر اینصورت، می‌توان از کیبورد ۷۶ کلیدی استفاده کرد. این نوع کیبورد هم نیازهای شما را برطرف می‌کند اما با نواختن برخی قطعات کلاسیک همچون «برای الیزه» (Für Elise) از بتهوون با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد.

اگر بازهم توانایی خرید این کیبورد را نداشته باشید، کیبوردی با ۶۱ کلید ممکن است برای شما مناسب باشد. البته این کیبورد با ۵ اکتاو به طور قطع محدودیت‌هایی خواهد داشت اما در قرن هجدهم، همین تعداد کلید برای آهنگسازی مثل موتزات جهت خلق آثار خود کافی بود.

 

اکشن کلیدها


این عبارت به مکانیسم کلیدهای پیانو یا کیبورد در تولید صدا اشاره دارد. کلیدهای کیبورد و پیانو دیجیتال با پیانو آکوستیک تفاوت دارند و از تکنیک‌های مختلفی برای شبیه‌سازی ضربات ملایم و تند بر روی کلیدها استفاده می‌کنند. کیبوردهای دیجیتال مدرن با قیمت‌ها بالا در شبیه‌سازی این صدا و احساس نوازندگی، پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و همزمان نیز قیمت و وزن پایین‌تری نیز نسبت به پیانوهای دیجیتال و آکوستیک دارند.

با توجه به اهمیت نت‌نویسی در کامپیوتر و نرم‌افزارهای مرتبط با آن، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش مقدماتی نت نویسی و آهنگسازی با نرم افزار سیبلیوس (Sibelius) کرده که لینک آن در ادامه آمده است.

برای دیدن فیلم آموزش مقدماتی نت نویسی و آهنگسازی با نرم افزار سیبلیوس (Sibelius) + اینجا کلیک کنید.
پیانو دیجیتال
به هنگام نواختن پیانو دیجیتال، خاصه با پیشرفت فناوری، راحتی و انعطاف‌پذیری زیادی توسط نوازنده احساس می‌شود. اکشن کلیدها در این نوع پیانو به گونه‌ای طراحی شده تا حس بسیار نزدیکی نسبت به پیانو آکوستیک داشته باشد. پیانو دیجیتال، بدون اینکه نیاز به کوک کردن و سایر هزینه‌های نگهداری داشته باشد، تا حد معقولی، همان حس یک پیانو آکوستیک را القا می‌کند.

همانند کیبورد، پیانو دیجیتال از صداهایی نمونه‌برداری شده استفاده می‌کند و بسته به نوع ساز می‌توان صداهای سایر سازها را نیز با آن تجربه کرد. علاوه بر این، تمامی پیانوهای دیجیتال شامل ۸۸ کلید هستند و به این ترتیب، محدودیتی برای نواختن قطعات کلاسیک و آموزش پیانو بوجود نمی‌آورند.

از نقاط ضعف پیانوهای دیجیتال باید به این نکته اشاره کرد که با وجود اندازه کوچک‌تر نسبت به پیانو آکوستیک، قابل حمل نیستند و البته اندازه بزرگ‌تری هم نسبت به کیبورد دارند، بنابراین پیش از خرید آن باید محل آن در خانه را ارزیابی کنید.


پیانو آکوستیک


صدای اصیل و حقیقی شکل‌دهنده به موسیقی کلاسیک غربی را باید مدیون پیانو آکوستیک بود. به هنگام نواختن این ساز، طنین نت‌ها را بر زیر انگشتان خود و در فضا حس می‌کنید. چنین صدای آکوستیکی به کمک بخش‌های فیزیکی تولید می‌شود و بنابراین، هیچ قطعه الکترونیکی یا نمونه‌برداری‌ها صدا یا بلندگو در این ساز وجود ندارد.

از نقاط ضعف پیانو آکوستیک باید به قیمت بسیار بالای آن اشاره کرد و این هزینه تنها برای خرید نیست بلکه جابجایی و نگهداری آن‌را نیز شامل می‌شود. به همین دلیل به هنگام شروع یادگیری و آموزش پیانو بهتر است به این نکته توجه کنید که خرید پیانو آکوستیک حتی به صورت دست دوم نیز شامل هزینه‌های بسیاری خواهد بود.

دو نوع اصلی پیانوهای آکوستیک عبارتند از «پیانو گرند» (Grand Piano) و «پیانو دیواری» (Upright Piano) که در ادامه توضیحی کوتاه در خصوص هریک ارائه می‌کنیم.

 

آموزش تار در کرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آموزشگاه موسیقی سرنا

آموزش سنتور در تهران

هزینه کلاس موسیقی در تهران | آموزشگاه سنتور 

سنتور ساز زهی موسیقی ایرانی است که در گروه آموزشی ساز های ایرانی در آموزشگاه موسیقی سرنا توسط بهترین استاد سنتور در کرج برگزار می شود. شما هنرجویان عزیز جهت اطلاع از نحوه آموزش سنتور در تهران  میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. مدرسان با چندین سال سابقه فعالیت و تحصیل در زمینه موسیقی، مدرس خوب ساز سنتور در آموزشگاه سرنا هستند. جهت شرکت در کلاس سنتور  با ما در تماس باشید
 

نحوه آموزش سنتور مبتدی

در میان ساز‌های اصیل ایرانی، سنتور همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. این ساز که نوای دلنشینش در اکثر موسیقی‌های اصیل ایرانی به گوش می‌رسد در رده‌ی ساز‌های زهی- مضرابی قرار می‌گیرد. شکل کلی ظاهری آن یک جعبه‌ی چوبی ذوزنقه‌ای شکل است که قاعده‌ی بزرگ آن رو به نوازنده قرار می‌گیرد. برای نواختن این ساز از دو مضراب استفاده می‌شود. درست مثل هر ساز دیگری پیش از خرید  و اطلاع از قیمت سنتور نیز باید اطلاعات مختصری درمورد انواع و ویژگی‌های این ساز کسب کنید تا با یک انتخاب صحیح خود را از هزینه‌های گزاف اضافی و خریدن چند ساز راحت کنید. اغلب نوازندگان تازه کار با خرید یک ساز نامناسب و غیراستاندارد همراه با نامتعارف بودن قیمت سنتور در ابتدای مسیر نوازندگی شوق و علاقه‌ی خود برای ادامه‌ی مسیر را ازدست می‌دهند، چرا که نواختن یک ساز نا مناسب بسیار مشکل است.  

کلاس سنتور در تهران

آموزش سنتور در تهران

اگر علاقه‌مند به آموزش سنتور هستید و تابه‌حال در این زمینه فعالیت نداشته‌اید، نگران نباشید. ممکن است در گذشته، تجربه‌ی ناموفقی در یادگیری یک ساز یا حتی سنتور داشته باشید. ما به شما تضمین می‌دهیم، موفقیت شما در کلاس سنتور آموزشگاه سرنا در کرج حتمی است. اگر پیش از این سنتور می‌نواخته‌اید و برای دوره‌ای آموزش را کنار گذاشته‌اید، آکادمی موسیقی سرنا محل مناسبی برای بازگشت دوباره به دنیای موسیقی است، دست به کار شوید. ما در آموزشگاه موسیقی در کرج با گروهی از مجرب‌ترین اساتید در زمینه سازهای سنتی، شما را تبدیل به یک نوازنده حرفه‌ای می‌کنیم. برای اطلاع از نحوه آموزش کلاس سنتور در تهران  با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

مطالب مرتبط : آموزش سنتور

انواع سنتور در ایران

سنتور سُل‌کوک و لاکوک رایج‌ترین و پر استفاده‌ترین سنتور در ایران محسوب می‌شود و مدرسین سنتور استفاده از آن را به هنرجویان خود توصیه می‌کنند. اما به غیر از این نوع رایج، انواع دیگری از سنتور در ایران ساخته و استفاده می‌شوند که از نظر ابعاد کلاف و تعداد خرک‌ها و ... با نوع رایج متفاوت هستند.

آموزش سنتور در کرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آموزشگاه موسیقی سرنا

آموزش آواز در تهران

صداسازی در تهران | کلاس آواز در تهران

 آموزشگاه موسیقی سورنا با داشتن اساتید با تجربه و همچنین با فراهم کردن یک محیط حرفه ای این امکان را برای خوانندگان مبتدی و حرفه ای به وجود آورده است که بتوانند تمرینات و تکنیک های صداسازی را با تمرکز بالا انجام دهند. استفاده از معلم ها و مربیان آواز با تجربه می تواند در روند صداسازی به شما کمک زیادی کند. در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از پاسخ های مناسب برای تعریف صداسازی آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات در خصوص آموزش آواز در تهران و صداسازی در تهران کافی است با مشاورین این مجموعه تماغس حاصل نمایید و اولین قدم در راه خوانندگی را به راحتی و البته استوار بردارید.

صداسازی و تاثیر آن در خوانندگی

سوالی که بسیاری از افراد، به خصوص کسانی که تازه می‌خواهند وارد حرفه ای خوانندگی شوند مطرح می شود صداسازی چیست؟
در حقیقت سوال صداسازی چیست پاسخ های گوناگونی دارد و هر یک از افراد برای سوال صداسازی چیست تعریفی را ارائه می دهند به طور مثال برخی از معلمان و مربیان آواز در پاسخ به سوال صداسازی چیست؟
اینگونه می گویند که صداسازی به سبک موسیقی و خواننده ها وابسته است، از نظر آنها کسی که سبک پاپ کار می کند با کسی که سبک سنتی کار می کند از نظر صداسازی باید آموزش های متفاوتی ببیند. آموزشگاه موسیقی سورنا با داشتن اساتید برتر موسیقی کشور به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین صداسازی را داشته باشید. آموزشگاه آموزش آواز در تهران همچنین با ایجاد یک محیط آرام و حرفه ای این امکان را به شما می دهد تا تمرین های متفاوتی را با تمرکز بالا انجام دهید. شما در این آموزشگاه موسیقی می توانید به یک پاسخ دقیق و مناسب برای سوال صداسازی چیست، دست پیدا کنید. وجود پاسخ های متفاوت برای سوال صداسازی چیست باعث سردرگمی بسیار از افراد مبتدی حرفه ی خوانندگی می شود. بنابراین امروزه وجود یک پاسخ جامع برای سوال صداسازی چیست می تواند باعث درک درستی از اثر صداسازی در خوانندگی شود. در حقیقت در پاسخ به سوال صداسازی چیست می توان گفت که صداسازی مدرن به روش ها و تکنیک های جدید علمی وابسته است.
 

آموزش آواز در تهران

 

آموزش آواز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آموزشگاه موسیقی سرنا

آموزش تار در تهران

آموزشگاه تار در تهران | کلاس آنلاین تار

در آموزشگاه موسیقی سرنا، کلاس آموزش تار در تهران توسط بهترین اساتید برگزار می گردد و برای هنرجویانی که برای فراگیری آموزش حرفه ای تار و سه تار میخواهند اقدام کنند در نظر گرفته می شود. این آموزش که تحت دوره ای خاص در نظر گرفته میشود شامل مباحث منحصری است که تمامی موارد و نیازهای هنرجویان را در نظر می گیرد.

کلاس آموزش تار در تهران

آموزشگاه موسیقی سرنا برای کلاس آموزش تار در تهران از اساتید مجرب و معروف استفاده می کند. همینطور سابقه طولانی و ارزنده آنها در زمینه پرورش هنرجویانی توانا و ماهر، باعث شهرت هرچه بیشتر آنها و همچنین بالاتر رفتن شهرتشان می گردد.

مطالب مرتبط: آموزش تار


شهرت و سابقه درخشان آموزشگاه، یکی از عوامل تاثیرگذار بر شهریه آموزش تار در تهران می باشد. معمولا در آموزشگاه های مطرح، به قصد تشویق هنرجویان، پس از گذشت مدتی از آموزش، کنسرت های داخلی و یا در سطح حرفه ای تر، کنسرت هایی خارج از فضای خود آموزشگاه موسیقی، برگزار می گردد.

 آموزش تار آذری در تهران

هنر نواختن موسیقی هنر بیان احساسات است. آموزش موسیقی در دنیای پرتکاپو و شلوغ امروزی به یکی از ضرورت ها برای خیلی از افراد تبدیل گشته. اگر شما هم جزو افرادی میباشید که به دنبال شرکت در دوره های آموزش تار آذری در تهران میباشید میتوانید با شماره های آموزشگاه سرنا در کرج تماس بگیرید و از ساعات برگزاری کلاس ها اطلاعات لازم را کسب نمایید. 
 

یکی از تارهای معروف خاورمیانه تار آذربایجان است که به تار آذری معروف می باشد. ساخت و نواختن تار آذربایجانی و مهارت های مربوط به آن در شکل دهی به هویت فرهنگی آذربایجانی ها نقشی برجسته دارد. تار به تنهایی یا در کنار دیگر سازها در بسیاری از شیوه‌های موسیقی سنتی نواخته می‌شود. همچنین بسیاری این ساز را ساز اول این کشور می‌دانند.

آموزش تار در کرج

ساز تار  یکی از برجسته ترین و شاخص ترین سازهای موسیقی اصیل ایرانی میباشد . تار از دیگر ساز های موسیقی سنتی ایرانی است که آن را از چوب، پوست، استخوان، زه (روده تابیده حیوانات) ساخته و در دسته ساز های زهی مضرابی قرار می گیرد. طبق شواهد تاریخی کاربرد این ساز اصیل موسیقی ملی تنها به ۲۰۰ سال قبل بر می گردد. در آموزشگاه موسیقی سرنا، کلاس آموزش تار در تهران توسط بهترین اساتید برگزار می گردد شما عزیزان می توانید برای اطلاع از مراکز آموزش تار در تهران با مشاورین ما در این مجموعه تماس حاصل نموده، حتی اگر مسیر برای شما سخت باشد می توانید به راحتی از آموزش تار آنلاین استفاده نمایید.

 

آموزش سه تار در کرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آموزشگاه موسیقی سرنا