آموزشگاه موسیقی سرنا

با مدیریت سید مصطفی موسوی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

آموزشگاه تخصصی موسیقی کودک کرج

آموزش موسیقی به کودکان در کرج

موسیقی روی هر دو نیمکره مغزی انسان تأثیر‌گذار است و باعث تقویت هر دو بخش می‌شود. قسمتهایی از مغز افرادی که موسیقی می‌نوازند و وظیفه کنترل قدرت شنیداری، حافظه و قسمتهایی که وظیفه کنترل دستها را دارند در حین آموزش موسیقی به بهترین شکل تمرین داده می‌شوند و تقویت می‌شوند.

 


موسیقی به دو شکل می‌تواند به بهبود وضع جسمی و روحی فرد کمک کند به طوری که در فرد شنونده باعث تحریک واکنش‌های عاطفی و ذهنی فرد می‌شود و در فرد نوازنده که خود نیز در ایجاد موسیقی فعال است، علاوه بر تحریک عواطف موجب تقویت ارتباط جسم و ذهن شده و به هماهنگی این ارتباط در بدن کمک می‌کند. از آنجایی که نواختن موسیقی به صورت گروهی یا فردی انجام می‌شود و تأثیر آن نیز بر روح متفاوت است بنابراین تأثیر نواختن و یا شنیدن آن می‌تواند غمگین کننده، اضطراب آور یا نشاط بخش و آرام‌کننده باشد.

برا خواندن ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آموزشگاه موسیقی سرنا

آموزش کمانچه در کرج

مختصری در باره ساز کمانچه

 ساز کمانچه یکی از سازهای زهی است و دارای 4 سیم می‌‌باشد. این سیم‌ها به موازات تمام طول ساز امتداد دارد و صدای آن خیلی خوش و جذاب می‌‌باشد ولی کمی به اصطلاح تو دماغی می باشد. این ساز علاوه بر شکم، دسته و سر، در انتهای تحتانی ساز پایه وجود دارد که روی زمین یا زانوی نوازنده قرار میگیرد . شکم ساز کروی و توخالی است که مقطع نسبتا کوچکی از آن در جلو به دهانه‌ ای اختصاص یافته است و روی دهانه پوست کشیده شده و بر روی پوست، خرکی تقریبا شبیه به خرک تار و نه کاملا عمود بر سیم ها قرار گرفته ‌است. دسته ساز، لوله‌ ای تو پر است و به طور نامحسوس به شکل مخروط وارونه خراطی شده‌ است. انتهای بالایی این لوله؛ توخالی و در طرف جلو شکاف دارد که نقش جعبه گوشی ‌ها را میی یابد دسته فاقد پرده میباشد.

آموزش کمانچه در کرج
سر ساز متشکل است از جعبه گوشی‌ها که در دو طرف آن هر یک دو گوشی کار گذاشته شده و یک قبه که در بالای جعبه قرار گرفته است.طول ساز تا سر قبه حدود ۸۰ سانتی متر است.معمولا از زیر شیطانک کمانچه تا زیر دهانه کاسه در کمانچه‌های پشت بسته 28/5 و در کمانچه‌های پشت باز 31 سانتی متر است که این اندازه‌ها در کمانچه‌های نقاط مختلف کشور نسبی هستند.

برای خواندن ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
آموزشگاه موسیقی سرنا